Formandens Årsberetning 2016

Igen i år vil årsberetningen lyde som en gentagelse af de andre år og det fordi vi i O.S.K har en masse gode arrangementer, der gentager sig år efter år. Men der sker jo også nye ting i klubben og i år har meget drejet sig om huset og grunden omkring det.

Vi har fået hulmursisoleret huset samt fået gang i fjernvarmen, så vi både kan holde varmen samt slippe billigere for varmen. Vi har fået en ny røgeovn som fungerer fint og bliver tildækket, så det ser godt ud. Vi har fået et rensebord i rustfrit stål og der blev anskaffet en ny gasgrill, da den gamle var ”slidt” op. Værkstedet er færdigt, så det er til at lave sit eget grej og der bliver lavet rum i trapperummet bagved ligesom der er blevet ryddet op på loftet. Vi har fået bevilliget en stor bålhytte, som skal stå på pladsen foran huset og vil blive opsat i 2016.

Økonomien er stadig god og vi laver et overskud hvert år, selv om vi også bruger penge på diverse arrangementer.
Medlemstallet ligger stabilt lige omkring de 480 medlemmer.

Januar startede med den traditionelle nytårskur, hvor den står på bobler og kransekager og mulighed for at sige pænt Godt Nytår til vennerne. Vi lagde lokaler til DSFs Roadshow, hvor man kan komme og binde fluer for at kvalificere sig til DM i fluebinding. De kommer forbi igen i 2017.

I februar havde vi køb/salg dag, som var henlagt til Odense Kommunes lokaler i Victoriagade , da vi manglede plads. Generalforsamlingen var også henlagt til et af Odense Kommunes lokaler, nemlig Glassalen i Vollsmose. For begge lokaler gælder, at vi bruger dem, da vi låner dem kvit og frit. I februar startede Vikingerne op med deres onsdags ture og de begyndte også at bide deres egne fluer.

I marts solgte vi pølser og øl/vand til Odense Å premieren og i april havde vi Sildefestival på Havnen samt en put and take tur til Fyns Fiskevand. Vi skulle også have haft ture til Odense Å , men de blev aflyst pga vandmangel og det blev besluttet, at nedlægge å-udvalget og så lave nogle impulsive ture, når betingelserne var gode.

Maj startede med Geddepremieren i Rønninge og der blev både fanget fine gedder samt sørget for god forplejning. Vi havde Fladfiskefestivalen på Havnen med omkring 150 deltagere, så det er noget Odenses borgere har taget til sig. Vi havde i år droppet de normale fluekast kurser og lavet det, så folk bare kunne tage deres stang med og så få noget god instruktion af alle de dygtige fluekastere der kommer i klubben hver mandag. Vi var også repræsenteret til Odense Havnekulturfestival og Tarup – Davinde dage, hvor vi fik fortalt om O.S.K.

I juni havde vi stislåning i Rønninge og Skydebjerg og hvor vi sluttede måneden af med Midsommer, hvor den nye røgeovn viste hvor god den er. Havfiskerene var på deres årlige tur på det Gule Rev, som forløb godt med fint vejr.

Juli og august er jo feriemåneder, men alligevel kommer mange om mandagen for lige at hilse på. Vi havde efterårs start med pølser på grillen og en snak om, hvad efteråret byder på.

September startede med krebsetur til Tarup-Davinde, hvilket var en stor succes, så det bliver gentaget i 2017. Havfiskerne havde deres første af 3 efterårs fladfisketure i Langelandsbæltet og som altid var der masser af fisk og godt humør på programmet. I oktober var der den årlige weekend tur til Midskov, hvor der blev hygget igennem. Kystfiskerne har jo ture sidste søndag i måneden året igennem, som har god deltagelse på alle ture. Der er kommet ny turleder i stedet for Torben Marvø i skikkelse af Tommy Rasmussen.

Vi havde den årlige geddekonkurrence, men desværre kom der ikke så mange i år, så vi prøver at flytte den næste år, så den ikke kolliderer med efterårsferien.

November bød på O.S.K Cuppen der slutter havørred sæsonen i åerne af og igen i år var der god deltagelse.

December er julefrokosternes tid med en for alle medlemmer og Vikingernes egen. Inden jul er der juleafslutning med gløgg og æbleskiver. Mellem jul og nytår tager de seje kystfiskere lige ud en tur.

Udlejningen af huset i Karup går godt og vi hører at vi får nye medlemmer pga huset, så det er jo dejligt. Vi har også fået fiskekort til noget af Gudenåen og de har også været i brug.

Vi har haft problemer med MemberNet, da vi var kommet til at sende mails ud til et medlem, som ikke ønskede det. Vi blev udelukket af mail-leverandøren, men en ny løsning kom hurtigt op og køre, hvor medlemmer selv skal tilmelde sig. Det er en lang kamp, men mon ikke vi også vinder den.
Hjemmesiden er stadig opdateret og der kommer historier på fra de fleste arrangementer der foregår.

Fiskeskolen kører stadig med fuld fart på med en masse aktiviteter for børn og unge. Noget vi får stor positiv respons på fra Odense Kommune.

Så alt i alt har det været godt år for O.S.K, men desværre har vi også måtte sige farvel til 2 mangeårige medlemmer i Jens Madsen og Henning Pedersen. Æret være deres minde.

Tak til alle de medlemmer der har hjulpet til med at få klubben til at fungere og være med til at vi fortsat kan kalde os Fyns største og Danmarks mest aktive klub.
Husk der er generalforsamling den 9 februar 2017 kl. 19.00 i Glassalen, Vollsmose Alle 20, hvor du kan komme og gøre din indflydelse gældende!

Frank Johannesen
Formand i Odense Sportsfisker Klub

Download beretningen som PDF fil her.