Formandens Årsberetning 2021

Formandens årsberetning for 2021

Ja at lave en årsberetning for 2021 er ikke nemt. Det bliver hurtigt lidt øv med aflysninger og først på året. måtte vi ikke være mere end 5 samlet, for eksempel ved Odense Å, så er det bare ikke så nemt.

Men der blev folk igen kreative for ud at fiske det ville folk. Folk kørte i hver sin bil, så nogle gange lignede det et gammelt færgetræk, når 65+erne kom. 12 biler kørende til en kyststrækning.

Det er også hørt fra andre lystfiskere flere gange ”ja så stod vi to mand og fiskede men så kom O.S.K. og så var der fyldt” Det er snart svært at finde pladser til alle mand men et fedt problem.

Vi fik afholdt vores generalforsamling i juni måned i klubhuset delvist inde og ude. Vi er lige under 575 medlemmer og 300+ i Tarup Davinde afd. med mange nye unge mennesker og deres forældre. Velkommen til jer alle nye og gamle.

Hvad er der sket?
Noget af det første vi måtte for Mette, var i maj, hvor vi afholdt vores Geddepremiere i Rønninge med godt fremmøde. 27 m/k og godt med fisk og nu med kæmpe vandre pokal.
Flot lavet Frank. Du glemte bare at vinde den selv, det må blive i 2022.
Så var der en stor opgave med vores stand på Fair Game Brahetrolleborg, hvor der var tre dages messe udendørs. Vi havde fået lidt støtte fra det nye ”Center for kyst og lystfiskeri” Fiskeekspressen traileren havde vi også med og grejet blev testet hårdt. Vi havde fået udsat ørreder i søerne som folk kunne få tilberedt på standen med det samme og der var smagsprøver i hele messe tiden. Det er mange smagsprøver. Gerhardt holdt styr på fluebinderne, det er ikke nemt med børn, fjer, vind, kroge og og. Så skulle vi også lige passe 25 fiskestænger betjent af
nybegyndere. DET KRÆVER NOGET GREJ og en stor portion ro og gode hjælpere.
Men det var der så stor tak til alle, der var med.

O.S.K. har fået vores egne Put and Take søer. Det er nemt at lave en kontrakt men der er altid lige lidt det første år. Ekstra udfældning, ny tilkørselsvej med bum for så vi kan få fiskene ind.
talt med naboer og deres ønsker. Samt så kom der lige IHN virus. Vi blev heldigvis ikke ramt. Regel skilte er på vej, og folk til at tjekke 14 stk. Langsomt ser det ud til at komme op og køre.

Fiskeskolen har haft de første klasser med derned, vi har haft fordelskunder fra Fyns Stiltiende og ikke mindst så har D.S.F. kontoret været forbi og der blev fanget alle gange, De største gedder i søerne er over meteren og op til 16.0 kg, ørrederne 3+kg. Der er blevet fanget en meget stor ål ”ingen vægt”, fint med aborre. Alle fisk ud over ørred skal genudsættes.

For selve Tarup Davinde afdelingen kører det meget fint. Der er nu fem søer vi må fiske i. Der er fra Tarup Davinde A/S side ved at blive lavet et super mødested/gård for alle, der bruger området, der vil man lave et formidlingssted med grejbank, indendørs bålkøkken og opholds sted, det bliver meget stort og spændende at se. Det bliver et projekt til mange millioner.

Klintebjerg er i fuld gang med at bygge et fælleshus kaldet Skalllehuset. Vi er lidt med her også, da det kunne blive et super sted at mødes eller bruges som udgangspunkt til en fisketur for en af afdelingerne. Der bliver lavet stort køkken, toiletter og plads til 30 personer indendørs og har en super beliggenhed og udsigt til fjorden.

Vores 65+ havde i år 10 års jubilæum. Det er flot, at de bare bliver ved og ved, med fluebinderi, ture rundt på Fyn og egen julefrokost. Der er altid hygge med på de ture.

Ja i klubhuset har vi haft en del vand i kælderen. På et tidspunkt var Gerhardt fast en gang om dagen i klubben for at tjekke, om pumpen kørte. Det er endt med, at kommunen har lavet en helt ny brønd, så nu skal vi bare lige have pumpen til at køre rigtigt. Ny asfalt er det også blevet til samt et par ”pullerter”, så der ikke længere er gennemgående trafik ved klubhuset.

Til slut vil jeg gerne sige, vi har lavet mange succeser i klubben, men det er svært at slå den, vores Juniorer fyrer af lige for tiden. Mike og hans team giver den bare gas, om det er Gedder, Laks, Stør, Torsk, Havørreder, Makreller eller hjælpe til med Brahetrolleborg, fælde ud i putten ja sågar elfiskeri hører vi om jer, Det er bare så flot, bliv ved med det knægte.

På et tidspunkt i juli/august var vi ved at tro at O.S.K.s juniorer boede fast i Nyborg havn under makrelfiskeriet.

Hvad sker der i 2022?
Ja der var jo nogle gode ideèr der aldrig kom ud og flyve i 21. Hvis 22 bliver lidt bedre, så er der lidt at glæde sig til. Der er et par af de gamle kæmper i bestyrelsen, der gerne vil
træde ud og gøre plads til nye folk, Gerhardt vil gerne stoppe og Kurt ønsker også at udtræde. Jeg talte med Kurt om hvor mange år han i grunden har været i bestyrelsen: 39år. Det er ikke et krav fra nye kræfter at tage det antal år men I må godt prøve, så hvis der er nogle, der gerne vil give en hånd med, så prik mig lige på skulderen.

Til sidst vil jeg gerne sige:
Brug din klub. Kom med dine ideèr måske et lille foredrag når vi må mødes lidt flere igen. Ingen klub er bedre end dens medlemmer.

Ellers vil jeg gerne sige til alle, der har noget med O.S.K. at gøre, tak for 2021 og vi håber, at 2022 bliver meget bedre. Pas på hinanden og husk: Kom ud og fisk.

GOD JUL OG GODT NYTÅR
O.S.K.